Forum

Na tym forum publikuję moje spojrzenie na Świat. Świat ogólny ale także techniczny, polityczny, gospodarczy, motoryzacyjny. Chciałbym także przyjrzeć się życiu mojemu z zewnątrz. Co minęło i już nie wróci. Dlatego też jest wyłączona możliwość komentowania.

Nawigacja po forum
Musisz się zalogować jeżeli chcesz umieszczać wpisy i zakładać tematy.

Ford mondeo 1.8 TDCi moje przygody z silnikiem

Przytaczam tutaj mój wpis na forum forda dotyczący następującej sytuacji:

Po wymianie wtryskiwacza nie można uruchomić silnika

Witam,

Wymieniłem wtryskiwacz. Wymieniam własnoręcznie nie pierwszy raz.

Zawsze po wymianie działało wszystko jak należy.

Silnik 1.8 TDCI. Paliwo we wtryskiwaczach jest. Komputer nie otwiera wtryskiwaczy i nie ma wtrysku. Uruchomiłem silnik przy pomocy plaka, myśląc, że jest mocno zapowietrzony do czego mój silnik ma skłonności przy wymianie filtra paliwa. Po poluzowaniu nakrętek przewodów wysokiego ciśnienia paliwo tryska co znaczy, że do wtrysków jest podawane (podczas zasilania plakiem). Co może powodować brak impulsu sterującego z komputera?

Marek Gdynia

 

Odpowiedź użytkownika:

Cytat:
Napisał jarma1324 Zobacz post
Silnik 1.8TDCI. Paliwo we wtryskiwaczach jest.
Komputer nie otwiera wtryskiwaczy i nie ma wtrysku.
Co może powodować brak impulsu z komputera?

- wal korbowy nie osiąga wymaganej prędkości obrotowej
- ciśnienie na szynie nie przekracza wartości progowej
- nie ma styku na wtyczce wtryskiwacza (PCM nie "widzi" wtryskiwacza)
- uszkodzony czujnik walu/walka
i jeszcze pewnie wiele rzeczy. Słowem łatwiej będzie po odczycie błędów.

 

Ja:

Witam,

Pozostaje możliwość wsadzenia ponownie starego wtryskiwacza.
Jeżeli silnik odpali:
winę ponosić będzie element piezo w naprawionym.

Odpalanie silnika na plaka, ma jednak poważną wadę, są potrzebne dwie osoby.

Jutro to sprawdzę.

Ja:

Witam,

Zmieniłem wtrysk.
Nie pali.
Zamówiłem mobilnego mechanika.
Podłączył laptopa.
Stwierdził niskie ciśnienie po stronie wysokiego ciśnienia.
Ciśnienie pompy niskiego ciśnienia prawidłowe.
Kupiłem nowy elektrozawór regulacji ciśnienia (koszt 330zł).
Wymieniłem, odpowietrzyłem.
Kręcę przy pomocy plaka, poluźniam przewód wysokiego ciśnienia po stronie wtryskiwacza.
Paliwo tryska.
Wtryski milczą.

Czujnik położenia wału, według diagnosty jest sprawny.

Auto nadal stoi!!!

Marek,
- Gdynia

Odpowiedź drugiego użytkownika:

Sprawdź czy ciśnienie nie ucieka przelewami. Możliwe jest takie uszkodzenie wtrysków.

Ja:

Witam,

Silnik pracuje bardzo równo, ma moc i przyspieszenie.

Doszedłem do tego, poprzez dokładną analizę czynności które wykonałem
podczas naprawy wtryskiwacza.

W czasie regulacji wtryskiwacza popełniłem błąd.
Podkładka regulacyjna była za gruba.
Potrzebowałem cieńszą o 0,005 mm.
Nie miałem takiej i musiałem zdjąć z jej grubości te 0,005 mm.
Przeholowałem i zdjąłem 0,01 mm.
Okazało się, że w ten sposób został otwarty trwale zawór wtryskiwacza.
To wystarczyło, żeby był spadek ciśnienia w szynie CR.
Do uruchomienia silnika na bieg jałowy jest potrzebne ciśnienie około 180 bar.
Otwarcie trwałe zaworu wtryskiwacza wystarczyło do spadku ciśnienia uniemożliwiającego rozruch.

Odpowietrzanie po wymianie filtra paliwa.

Według instrukcji serwisowej:

1. Gumowa uszczelka, jako pierwsza.
2. Wkład filtra jako jako drugi.
3. Dekiel.
4. Nakrętka zamykająca filtr jako całość.

Według doświadczenia realnego:

1. Gruszka ssąco tłocząca (na Allegro dostępne u wielu sprzedawców za kilkanaście złotych).
2. Wężyk igelitowy o wewnętrznej średnicy 8 mm, nakładany na króciec w deklu, który zasila pompę paliwa w pompie wysokiego ciśnienia.
- druga strona musi pasować do gruszki po stronie ssania.
3. Wężyk igelitowy o zewnętrznej średnicy 8 mm, który będzie wciśnięty w przewód, który został zdjęty z króćca w deklu filtra paliwa.
- druga strona musi pasować do gruszki po stronie tłoczenia.
4. Słoik litrowy.
5. Przy pomocy gruszki tłoczymy paliwo ze zbiornika do filtra i do słoika.
6. Tłoczymy do momentu braku obecności powietrza w paliwie, przeźroczyste
wężyki dają znakomity podgląd.
7. Jak nie ma powietrza wciskamy wężyk w przewód zasilający pompę paliwa.
8. Tłoczymy, w momencie pojawienia się wyraźnego oporu na gruszce, przestajemy tłoczyć.
9. Kręcimy rozrusznikiem silnik prze 3 sekundy
10. Poluźniamy przewód wysokiego ciśnienia na szynie CR znajdujący się najwyżej od poziomu szyny CR.
11. Z poluźnionego przewodu widać uciekające pieniące się paliwo z powietrzem.
12. Dokręcamy nakrętkę przewodu wysokiego ciśnienia.
13. Kręcimy.
14. Wracamy do punktu "10"

Ten proces może powtarzać się kilka razy, do momentu uruchomienia silnika.

Uruchomiony silni po kilku minutach wyłączamy.

Sprawnymi ruchami rozłączamy wężyki i łączymy przewód zasilający pompę paliwa z króćcem w deklu filtra paliwa.

Uruchamiamy silnik, dla sprawdzenia czy nie zapowietrzyliśmy go ponownie, poprzez długi czas przełączania wężyków.

jarma1324
Marek
Gdynia